Of walimah banyak sangat -.-

/ /
One of our murabbi (takpernah jd murabbi sendiri pon, tp antara yg sangat amat bantu tumbesaran budak hingusan mcm ktorg, yang banyak brainwash sampai skrg reti lah jugak nak bergerak) is geting married next week.



Ive instinct of who she gonna marry. Ntah. Ada satu masa dulu k.Ai cerita itu ini, terus rasa mcm, maybe they suit each other, wpun dorang tak kenal each other. Ok. Im starting to feel weird talking bout this stuff.



Lately rasa mcm post ntah apa2. I better tulis benda yg mengisi tho, drpd personal stuff. Oh i am boresome, i know.



Whatever. Tukar topic.



//



"Aku tak habis pk ni. Haishhhh."



"Aku dah lama dah tak habis pk pasal ni. Takde org pon nak pk skali dgn aku."



"Aku dh pk lama dah. Tp lepas bg adik SH haritu baru aku rasa betul. Sebab tu haritu aku mcm taknak bg adik aku SH, sbb aku risau aku yang belum ready."



Tp nyata plan Allah adalah yg lebih terbaik. Kalau tak sampai bila kita nak grow up, adik nak grow up. Yes?



"Tu aku ckp aku tak boleh pk pasal ni. Aku rasa nak nangis."



//



"Kalau kita rasa kita okay. Tu bermakna kita tak okay. Sebab bila mana kita buat dakwah, kita akan rasa semua benda tak okay."



Indeed, sebab kita belum Ustaziyatul Alam, jauhhh lagi. Maka permaslahatan masih ada. Akan sentiasa ada benda bengkok yang harus ditegakkan.



//



"k.Ai, I know youll survive. Tp saja nak pesan, be strong okay.".. "Ive witnessed so many ppl melemah. And it hurts. Incase youre feeling like so, ingatlah ktorg. Haha."



//



Kalau yang mampu merebahkan tangis pada housemate tika ini itu dakwah dan masa hadapan, maka apa yang mampu merebahkan tangisku pada tika ini adalah dakwah, masa hadapan, dan perubahan.



Im so afraid of changes. But life has got to move on, with or without me.



Make du'a, for us, for our dakwah, and for k.Ai and her future.

0 aksara:

Bubbles

remind-er

"Every soul shall have taste of death; In the end to us shall ye be brought back"

(Surah Al-'Ankabut : 57)

 
Design by DZignine.